Dienstag, 19. Juli 2011

Post-Londra

Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

Mai stiti povestea cu Londra? Ei bine, ca un oagar ce sunt, nu mi-am planificat cum trebuie viata privata in functie de aia profesionala, asa ca m-am dus duminica acasa, unde am ajuns la 8 seara, ca sa plec a doua zi dimineata la ora 4 spre Kaunas in Lituania (via Varsovia/Vilnius, cand as fi putut sa iau un zbor direct de pe Gatwick pana in Kaunas).
















Oh well, sa trecem peste cele doua milioane de neuroni care au murit instant de lipsa de somn, am ajuns la Vilnius pe la 1 dup-amiaza, numai bine cat sa facem un maraton prin orasul de pe Neris.
Unde am aflat cu surprindere ca lituaniana (?) face parte dintr-un grup de limbi separat, si anume limbile baltice, dupa cum se vede si din traducerea cuvantului "Aeroport" in poza de mai sus. De altfel delicioasa in scris, dar foarte asemanatoare cu rusa la pronuntie.
Am facut din fuga poze cu catedrala, a carei cruce sclipea frumos in soarele de dup-amiaza (eu avand lectia invatata la Londa, si anume, ca sa nu- mai inghetze sunculitele mamucutii si ale tatucutii si sa ma imbrac timp de trei zile cu toate hainele din valiza simultan, mi-am luat tzoale de iarna, ca vorba aia, mergeam in NORD :D asa ca cele 25+ grade din Vilnius au fost o surpriza tare neplacuta).
Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

Dupa care am trecut Neris-ul si am vazut un obicei tare dragutz, si anume sa puna cand se casatoresc cate un lacat gravat cu numele parternerilor si data nuntii pe pod:

Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

Acuma nu stim daca rezistenta lacatului e vre-o indicatie despre durata casatoriei :D.
Dupa care colega sportiva ne-a tarat pe DEALUL din Vilnius (care orash e de altfel e foarte plat, dar nah, are asha o cocoasa fix in mijloc), sa ne urcam in turnul lui Gediminas, construit cam pe vremea cand Stefan cel Mare era doar o idee in mintea parintilor lui:

Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

De unde se vede orasul frumos:

Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

Si dupa asa fuga la deal ne-am ostoit foamea cu o inghetzata, care btw, e fix la fel cum erau celebrele "Vafe" la noi si m-am umplut de nostalgie. Si in final, inainte sa fugim (din nou!!!) spre ultimul tren cu care mai puteam ajunge in Kaunas, am cumparat in cantitati irationale specialitatea locala - chihlimbarul, ca sa aiba si B. o bucurie, drept premiu ca am fost asa scumpa la vedere in ultima vreme. Localnicii stiu sa il proceseze in fel si chip:

Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

...asa ca astept si io un cadou de Craciun spre masura.

Kaunas are un vibe mai saracut decat Vilnius, dar au si ei un castel medieval reconstruit (doamna ghid si-a cerut mii de scuze pentru halul in care s-a facut reconstructia, aceasta din urma incluzand o scara exterioara de beton :D).

Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

Si o primarie/fosta catedrala/fosta primarie/fosta manastire or smth:

Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

Si din nou Neris-ul, cu un pod portocaliu care se spune ca a fost la un moment dat cel mai lung din Europa:

Aus roundeurope 6/22/11 7:24 PM

Dupa care am baut, am mancat si am muncit, ca doar de aia eram acolo. Poate la un moment dar va fi timp de o tura cum se cade prin toate tzarile baltice, pentru ca am auzit ca Riga e fabuloasa, si sunt sigura ca mai au coltzuri pierdute, ne-turistice si interesante.

1 Kommentar:

  1. fain podul portocaliu. si restul.
    riga fabuloasa, tallinn abtsolut fermecator. musai. eventual via helsinki, cu vaporul 3h pan-la tallinn, ca n-ai zbor direct. sau parca ai, pana la riga.

    AntwortenLöschen