Montag, 26. März 2007

Ganz Wien

 

Er geht auf der Straß'n
Sag net wohin,
Seine Leber ist hin.......
Ganz Wien
Ist heut auf Heroin
Ganz Wien
Träumt mit Mozambin
Ganz Wien, ganz Wien
Grieft auch zu Kokain

    Zicea Falco a long time ago, inainte sa moara umpic. 
    Noi n am facut chiar asha nebunii la Viena, am visat fara cocaina si am inhalat doar mirosul atat de familiar al imigrantilor romani care se plimba cu metroul la ore tarzii din noapte. "Noi" fiind eu si Oana, ca ne a ajuns blestemul generatiei fara casa, sa ne intalnim sa schimbam doua ciocolate, trei cd-uri si un parpalac taman unde ii mijlocu' Europei, ca ni i mai aproape decat sa mergem una la casa alteia.

    Am plecat din Neuchatel pe o ninsoare demna de ajunul Craciunului, de mi era ca patesc ca anul trecut pe vremea asta cand m am inzapezit in Germania. Am avut insa noroc, si am ajuns la Viena cu bine, dupa o calatorie fascinanta cu trenul (care din pacate nu a decurs ca in "Before sunrise" sau "after sunset", sau cum se mai chema filmu ala uber romantic, care se petrece pe ruta Paris-Viena sau somethingelse-Viena). Dupa ce mi am cazat rucsacul in apartamentul unei colege (care nu era acolo - super freaky sa intri in apartamentul omului care nu ii acasa) m am intalnit cu Oana si am facut o repriza monstruoasa de shopping pe Mariahilferstrasse (famous for being the paradise of shopping addicts). Seara ne am delectat cu Wienerschnitzel si Strudel in ceva restaurant universitar pe nume Einstein (e langa primarie, daca aveti drum prin Viena, mergeti acolo, e ieftin, bestial de bun si mult si serviciul e fain. Bursucul catzavencilor ar fi incantat cred). Dupa ce am spus a shasea oara cu gura plina "I love this city" mi am dat eu seama ca sunt un demn produs al societatii de consum si ca imi trebuie tare putin sa fiu fericita - si anume bani for shopping and food.

    Sambata am mers la Schönbrunn (unul din palatele faimoase al Habsburgilor, daca mai e unul din voi 4 care nu stie :D) si ne am cultivat pret de fo' ora jumate, incercand sa ne lamurim a cui bunica e Maria Teresa. Am aflat la sfarsit. Palatul e rococo à fond, ceva mai practic insa si mai sobru decat Versailles. Ne gandeam ca saxonii au totusi ceva mai mult bun simt si mai putin cult al personalitatii. Gradinile erau un fel de piscina imensa, de acuma ploua din toate directiile, asa ca ne am facut niste poze de matze ude, si am ramas cu restanta la capitolul asta.

    Duminica Oana a plecat cu tot cu ploaie, asa ca am putut si eu sa ma dau cu roata in Prater, sa vad casa lui Hudertwasser (Stowasser pe numele lui ceh) (si ma rog, nu e a lui ci construita de el). Nenea asta s a autobotezat "medicul arhitecturii" si a proiectat impreuna cu Krawina aceasta casa, ale carei apartamente pot fi inchiriate doar de vienezi (nascuti si crescuti in Viena, si de nationalitate austriaca). Constructia are o caracteristica principala -asimetria. Nici o fereastra, nici un coridor, nici o coloana nu e identica cu alta. In plus, el a propus o lege a "dreptului la fereastra" care spune ca orice locuitor al casei are dreptul sa traga un brau in jurul ferestrei sale, cat de departe poate ajunge cu bratul, astfel incat oamenii sa vada ca acolo sta un om cu personalitate, nu un animal de turma. Kewl guy I would say.

    In sfarsit, dupa o cafea excelenta la Cafeneaua Hawelka (un fel de Casa Pogor, pentru ieseni :D, adica loc de intalnire al artistilor pe la inceputul secolului trecut) am facut o tura scurta prin gradinile palatului Belvedere si am luat trenul inapoi spre Schweitz, unde am ajuns azi dimineatza fix la servici.

    Cred ca as putea trai in Viena, dar intr un betzirk mai departe de Prater (acesta din urma fiind cunoscut si sub numele de "betzirkul romanesc" si believe me, nu is tocmai romanii cu care e bine de socializat).  In statia aia de metrou am vazut oameni band vin la pet la ora 9:00 AM. Brrr.

    Si in sfarshit, liebe zuschauer, luati de va bucurati de niste poze.

 

    Stephan's Dome

 


 

Hofburg (nicht schloss, aber burg)


 

Dunarea pe ploaie

 


 

 


 


 


 

Hunderwasserhouse

 


 

Prater

 


 

Belvedere

 


 

Leavin' Wien (but hoping to go back)

 


 

1 Kommentar:

  1. frumos. maine noapte planificat si eu spre viena, pentr o zi, cu trenul, fara loc, ca e plin cfe-ul de noapte, 'maliga lui, ca m-am trezit trziu.. am retinut einstein :).
    altfel, dupa hundertwasserhaus, gaudi e pasul urmator cel mai logic :)
    enjoy

    AntwortenLöschen