Sonntag, 27. Juni 2010

Despre neutralitate

Bine ca nu mi-am pus si tricoul rosu vineri seara.

B. n-a vazut nici un meci si a zbierat tot timpul (dupa ce mi-a fisurat un timpan cu vuvusela) cum ca "bai ce prost joaca astia". Io, temandu-ma pentru celalalt timpan, nu i-am mai spus ca imi salta inima de bucurie sa ii vad pe elvetieni odata, dupa doua meciuri, macar in jumatea ailalta de teren.

Ma rog, s-a terminat cum s-a terminat si ne-am uitat si la comentariile de dupa (au astia un moderator pe care il cheama Salzgeber, adik...datatorul de sare cum ar veni si care mi-a fost antipatic cu spume pana acu fo doua saptamani cand au facut astia mijto de el si de cum pronunta el tot timpul "Diitschland" in loc de "DEUtschland". Si de-atunci am instituit cu B. "borcanul lui Salzgeber", in care o sa punem cinci franci de fiecare data cand zice Diitschland si la sfarsitul campionatului ii trimitem toti banii sa isi cumpere o camasa mai putin oribila de cat alea cu care ne insangereaza ochii in fiecare seara).

Si in timpul comentariilor m-au palit asha niste consideratii psihologice, vazand interviurile cu diversi jucatori.

1) Elvetia e neutra, si asta se vede si la fotbal. Pentru ei nu exista conceptul de "sa imi apar saracia si nevoile si neamul". Nu se iese din linie nici in dreapta nici in stanga. Nici nu pierd (echipa care a rezistat cel mai mult fara gol), dar nici nu castiga (echipa care a marcat un singur gol in trei meciuri).

2) Desi istoric is neam de mercenari, n-au nici un simt al luptei. Pai bei, sa faca Romania egal cu Hondurasu, se gaseau o mie de vinovati, arbitru, mingea, antrenoru, vuvuselele - astia saracii rupti in gura de oboseala nici macar nu erau suparati "Atat am putut". Nu tu draci, nu tu nervi, nu tu dorinta de revansa.

3) In toate tarile, cand se duce echipa rusinata acasa, toti injura antrenorul ba uneori il mai si dau afara. Stand noi pe balcon si comentand meciul i-am auzit cu surprindere pe B. si sora lui spunand "vai, da Doamne sa nu plece Hitzfeld de la Nationala, ca chiar am bulit-o". Dear LORD, pana unde merge umilinta????

Asa ca de-acu, Italia si Elvetia fiind pe la casele lor, eu o sa sustin taraneste Germania. Si daca bat englezii in seara asta o schimb pe Argentina, sa avem si noi doua saptamani pace in familie :)).

Si btw: stiati ca puteti pune un dulce background de vuvusela peste orice videoclip din Youtube? Numa trebuie sa apasati pe mingiuta din dreapta jos si acest imn al Germaniei capata cu totul alt farmec.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen