Mittwoch, 2. Juni 2010

Despre ierburi

Mie imi plac florile. Cat mai colorate si mirositoare. B. e fan buruieni (de toate felurile). Pentru el lumea e minunata atat timp cat creste ceva verde in ghiveci.

Cum am facut anul asta culturile de primavara la el in balcon, eu am avut dreptul la doua ghivece unde am plantat frezii, iar el la sapte unde am pus dupa cum urmeaza: ridichi, ridichi, marar, patrunjel, busuioc, kerbel (???), bohnenkraut (??), leustean, menta si rucola.

Busuiocul si menta n-au iesit, celelalte au crescut dupa prima ploaie ca Fat Frumos intr-o zi. Si ne-am apucat de facut diverse salate. Eu, invatand in draci pentru certificatul de germana >:) nu m-am apucat sa ma uit in dictionar sa vad ce ii aia kerbel (semana cu patrunjelul) ori bohnenkraut (plantele is mici inca). Pana cand am gustat, si bohnenkrautul respectiv imi semana taaaare a ceva cunoscut, moment in care am zis hai frate sa ma uit in dictionar.

E cimbru. Sub numele lui de scena "Satureja hortensis". Sau cel putin asa zice Wikipedia la traducerea in romana. Dar - OROARE. Thymian, de il vand astia uscat la Coop si l-am pus eu in toate fripturile pana acu cica e TOT CIMBRU. Se cheama insa "Thymus vulgaris". Sau, in limba romana, cimbru de camp. Cu alte cuvinte, io am folosit pana acum o buruiana ordinara si ma intrebam de ce trebuie sa torn jumate de borcan odata ca sa aiba vag gust de "acasa la mama".

Acuma, eu cred ca romanii din strainatate is mai culti decat mine, dar in orice caz, daca citeste careva - Bohnenkraut e cuvantul cheie :).

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen