Montag, 19. Februar 2007

Venetia

    Ei bine da. Am ajuns si la Carnavalul de la Venetia, putem sa mai taiem o atractie turistica de pe lista. Eu am mai fost in orasul de pe ape, acum vreo 2 ani. E oarecum diferit atunci cand e plin de mashti, turisti, oameni cu face painting, adolescenti uber beti, confeti, duci, ducese, "dogi cu doagele lor", oameni cu bere, oameni cu bidoane de 20 de l de vin, clovni, mexicani, jongleuri, mashti, mashti, mashti. Cu toate astea, nu era chiar atmosfera nebuna pe care mi o imaginam, am aflat apoi ca lucrurile interesante se intampla in prima zi de carnaval si in ultima, iar in restul timpului sunt ceva petreceri si baluri private, cu siguranta mult mai scumpe decat amaratul de bilet Geneva-Milano pe care ni l am permis noi :). De ce Milano si nu direct Venetia o sa detaliez poate (daca imi vine cheful) in alt post.

    Dupa o noapte de balarit pe strazi pustii sau incredibil de aglomerate (in functie de distanta pe care o aveam pana la piata San Marco) ne am hotarat sa petrecem ultimele 2 ore, pana la primul tren in gara. Din pacate 100 000 de oameni avusesera aceeasi idee ca noi, asa ca nu am gasit nici macar loc de stat in fund pe jos. Cei mai nepregatiti (ca noi) aveau niste ziare de intins prin jeg, cei mai avansati erau cu sacii de dormit. Cea mai tare replica a fost a femeii de langa mine, care a scos un cap din sacul ei de dormit si m a intrebat "cat e ceasul?" "4:10" "caaaaaaazzo" Dupa care s a uitat asha, fo doua minute in jur si m a interogat iar "dimineata sau seara?".

    In sufletul meu ramane insa cel mai romantic oras din Europa. Imi plac strazile inguste pe care poti sa te pierzi, sau care se termina direct intr un canal, toate podurile care nu seamana intre ele, balcoanele terasate cu grija din care se inalta stingher cate un copac sau o tufa de trandafiri, imi plac pana si cladirile cu tencuiala bolnava (cik e super scump de renovat o casa acolo, din pricina de transport greoi si de birocratie salbatica). Mi ar placea sa imi petrec vreo doua saptamani de primavara (inainte sa inceapa canalele sa put) acolo.

    La intoarcere ne am invartit umpic si prin Milano (Domul, Galeriile Victor Emanuel, alea alea) dupa care am plecat inapoi spre Elvetia. Dupa experienta cu transportul in comun din Italia, precum si cu zona industrialo-agricolo-najpa de langa Milano, Neuchatelul mi se pare cu adevarat cool. Sper sa ma tina starea asta de spirit inca vreo doua saptamani.

   

    Poze (selected few)

 

Multe canale...

 


 


 

Si cu gondole....

 


 

Si mai pe inserat

 


 

Si mai noaptea...

 


 

Si masti

 


 

Mai vechi...

 


 

Mai noi... (Darth Vader on smokin'break)

 


 

Si un duel pe o strada pustie

 


 

Si dimineata in gara

 


 

 

1 Kommentar:

  1. Hypercool. De romantic, e. Chit ca preferintele mele personale se indreapta spre Paris (ma refer la locuit, nu de mers in vacanta) - ca e ceva mai mare, si-i mai greu sa te plictisesti - da' inca mai are prin multe locuri (de pilda Chatelet) atmosfera de oras mic, si strazi inguste si pustii.

    In schimb, Parisul e cam rece 4-5 luni pe an...

    Cred ca ti-ar placea mult Palma de Mallorca.

    AntwortenLöschen