Mittwoch, 13. Februar 2008

Din nou


 

    Am facut stiinta intr un loc frumos. De data asta am aterizat la Biarritz, in plina greva AirFrance (nu, eu sunt printre "norocosii" care chiar vor zbura maine, ca avionul meu cica pleaca). Si din nou imi fac o nota mentala, ca oricum ar fi viata in Elvetia, exista un loc unde soarele straluceste.

    Biarritz, oras din partea franceza (sau nordica) a Tzarii Bascilor,  a fost undeva inainte de 1700 un sat de pescari de balene. La un moment dat s-au terminat balenele si au purces la facut oareshce turism. Mai ales cand printesa Eugenie si-a dorit o resedinta de vara aici, si Napoleon al III lea a binevoit sa i-o construiasca (in forma de E!). Lucrurile astea, legenda negresei unu(gara din oras este "de la Negresse"in cinstea unei curve "poshtale" a trupelor napoleoniene)si a negresei doi (una de a salvat copiii unor nobili din ceva incurcatura si al carei nume il poarta o vila celebra din oras), precum si efectele afrodisiace ale ciocolatei cu ardei iute de Espelette (de care da, ahem, am cumparat), le-am aflat de la ghidul nostru, o rusoaica stabilita acum in San Juan de Luz. Asta din urma e un satuc de pescari de langa Biarritz, poate mai potrivit pentru o vacanta romantica, fiind mai putin turistic.

    Mie imi aminteste tare mult de Spania, si de fiecare data cand intorc capul si citesc ceva in franceza sunt adusa brutal la realitate.

    Iete si linku despre poze


 

    Bineinteles, io is bolnava ca un caine, ca m au prins virusii in relaxing mode si au tabarat pe toate caile respiratorii de le-au gasit. In fine, maine de Valentine's day vom sarbatori cu TigerBalm.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen