Dienstag, 19. Dezember 2006

Weekend ul fain

-sau scurta poveste ilustrata -

 

    Asadar, duminica m am trezit la 6:30, ca sa iau trenul spre Montreux, sa vedem piata de Craciun si sa mergem eventual la un sanius, la Leysin, unde se anuntase ceva zapada.

Montreux e un orasel turistic, in principal o statiune de ski. Chiar la coborarea din gara se vede un colt din lacul Leman si alpii (fara zapada :D).

 

    Piata de Craciun era evident inchisa (duminica, ora 9, Elvetia =  nimic nu misca), asa ca am hotarat sa mergem la Chateau de Chillon, aflat intr un satuc de langa Montreux. Castelul fain, construit prin secolul XIII (daca imi aduc aminte bine) si largit/imbunatatit pana in secolul XIX. Arhitectura e simpla si extrem de practica (swiiiiiiiiissss) dar partea faina e ca trei ziduri dau spre lac, deci fiecare fereastra descopera ori un colt de munte, ori o fasie de lac.

 

    Am mers apoi la Piata de Craciun, care se deschisese intre timp. E fain obiceiul asta oarecum occidental. Toate standurile sunt decorate cu o tema comuna, si poti gasi orice de la specialitati traditionale (gen carnati, branza si migdale caramelizate) la esarfe indiene. Preturile nu sunt exagerat de mari, dar oricum erau peste posibilitatile mele (care am tinut sa intru fara datorii in noul an, deci am platit multe facturi), asa ca m am multumit sa admir figurinele artizanale, jucariile din blanita de iepure, bratarile orientale si tot felul de dulciuri "faites maison". Chestiile cu adevarat faine erau Atelierul lui Mos Craciun si un stand unde puteai sa iti sufli singur un glob de sticla.

   

    Am luat apoi trenul spre Aigele, pentru a urca la Leysin (o statiune de ski pe la 1200 de m). Ajunsi acolo am avut o oareshcare surpriza, pentru ca zapada cam lipsea. Am spionat skiurile oamenilor, care pareau a avea ceva zapada pe ele, dar am descoperit apoi ca era de proveninenta artificiala, asa ca nu am mai luat telecabina pana la 2000 de m.  Am urcat inca 200 de m cu un funicular, ca sa vedem o pista uscata si doua petice de zapada, de am inceput sa ne intrebam daca nu cumva vine primavara.

 

    Afacerea cu saniusul fiind astfel rezolvata, am coborat din nou in Aigle, de unde am luat trenul spre Sion. Sion by night - nik spectaculos, au doua castele faine, cocotate pe o colina si cam atat. Pentru o capitala de canton (e drept, unul din cele mai depopulate din Elvetia) -usor dezamagitor.  Am baut un vin fiert la piata de Craciun de acolo, si ne am intors la Montreux, sa parazitam pe cineva si sa vizitam centrul vechi. Au strazi inguste, strajuite de casute faine (atat de simple, and yet...) si o cascada fix in mijlocul orasului.

 

    Am reusit cu mult noroc sa prind ultimul tren spre Neuchatel, undeva pe la 23:00. Mi a parut rau ca nu eram intr o stare de spirit prea buna ca sa ma extaziez la maxim in fata tuturor peisajelor faine. Uneori ma gandesc ca Doamne Doamne o sa ma pedepseasca pentru depresie si o sa trebuiasca sa ma intorc in .ro, si abia atunci o sa imi dau seama ce viata faina am avut aici. Trecand peste singuratate, lipsa prietenilor si problemele financiare :)

Ca de obicei, urmeaza reportajul foto

  

Rasarit in Alpi

 


 

Chateau de Chillon

 


 


 


 

Cateva ferestre din castel

 


 


 

Atelierul lui Mos Craciun

 



 

Funicularul spre Leysin


 

Sus in Leysin

 


 

Montreux by night

 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen